ABN AMRO
Bekijk alle reviews over ABN AMRO

ABN AMRO

Review over ABN AMRO van een medewerker

Sociaal bedrijf, met veel opleidingsmogelijkheden maar teveel bureaucratie

ABN AMRO is een sociaal bedrijf waar je als medewerker goed wordt behandeld. Veel opleidingsmogelijkheden, veel ruimte om jezelf te ontwikkelen en om zaken op te pakken om te verbeteren. Het is een bedrijf waar 90% van de tijd wordt thuis gewerkt. Als je dit bevalt is het ideaal, als je op kantoor wil zitten is daar veel gelegenheid toe. Je kan in principe op bijna elke vestigingslocatie werken. Er zijn te veel inneficiente procedures / processen/ ambtenaren mentaliteit.Een extra stap vooruit doen loont vaak (te) weinig qua salaris.Als deze zaken verbeterd worden zal het een nog betere plek zijn om te werken.

Geen leuk bedrijf om bij te werken

Werksfeer is niet leuk. Meest depressieve baan die ik ooit heb gehad.Ik werkte thuis maar ging elke dag met tegenzin aan het werk. Je moest om 08u00 beginnen.Als je om welke reden dan ook (lees: storing, internetproblemen, ziekte, verslapen) niet om 08u00 ingelogd was, kreeg je de wind van voren. Werkdruk ontzettend hoog, moet allerlei e-learnings boven peil houden, waar je in je dagelijkse werkzaamheden niks aan hebt.Trainingen zijn matig, je moet het zelf maar uitzoeken. Duizend verschillende systemen en niemand die je uit kan leggen wat, wat precies is. Blij dat ik daar weg ben!

Pluspunten

Laptop met touchscreen

Minpunten

Geen leuke werksfeer

Goede werkgever, doorgroeimogelijkheden, fijne collega's

Je moet het treffen met je MT. Op sommige posities zitten incapabele mensen.

Sterk wijzigende aanpak naar personeel

Net voor de corona crisis ben ik gestart op de afdeling DFC. 2,5 maand training op kantoor gehad. In deze periode was het te gezellig maar daar werd weinig actie op ondernomen omdat het management te graag populair wilde blijven. Half maart in alle stress thuis gaan werken. Het eerste jaar deed de ABN AMRO nog veel aan het mentale aspect. Tartgets waren er wel maar het welbevinden en de sociale contacten waren ook van belang. Na juli 2021 werd alles onrechtvaardiger, onredelijker en werd er weinig gedaan aan sociale/mentale aspecten. Collega's kregen lichamelijke klachten die toch ten grondslag kunnen liggen aan de werkdruk. Hiervan mocht je niets zeggen tot dat ik zelf ook slachtoffer werd. Ze hebben een fout gemaakt maar het ontbreekt aan karakter bij hen dit toe te geven. Diep triest.

Pluspunten

veel cadeautjes

Minpunten

onredelijke werkdruk

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ABN AMRO. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk ABN AMRO met

• ABN AMRO
  • Sociaal bedrijf, met veel opleidingsmogelijkheden maar teveel bureaucratie