a.s.r. Verzekeringen

a.s.r. Verzekeringen Reviews

Uitgelichte review
a.s.r. Verzekeringen heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
De kracht van het bedrijf Het management, de mensen en de bedrijfscultuur. Waarom? Het management is er (naar mijn mening) goed in geslaagd een veilige cultuur te creëren, waarin de deur altijd openstaat, fouten gemaakt mogen worden, mensen elkaar versterken en er sprake is van wederzijds vertrouwen. Dit heeft top-down een positieve uitwerking. Tijd- en plaatsonafhankelijk werken Het stukje 'vertrouwen' is met name te merken aan de manier waarop mensen hun werktijden indelen. Het tijd- en plaatsonafhankelijk werken wordt hier echt nageleefd, en met succes; er worden geen grappen gemaakt als mensen een uurtje later beginnen of een uurtje eerder weggaan. Het is voor mij de eerste keer dat ik me in zo'n werkomgeving bevind. Ook wordt er veel gebruik gemaakt van de optie om buiten kantoor (thuis of elders) te mogen werken. En dit levert, zoals ik het om mij heen ervaar, blije werknemers op, die het vertrouwen krijgen/ervaren van hun leidinggevende en hun verantwoordelijkheid nemen. Ik krijg de indruk dat dit ervoor zorgt dat mensen zich bewuster zijn van hun effectiviteit binnen de uren dat zij aan het werk zijn, en van hetgeen ervan ze verwacht wordt. Het a.s.r. gebouw Iets dat ik niet onbenoemd kan laten is natuurlijk het fantastische gebouw. Het is zeker geen straf om hier te mogen werken. Het kantoor is van alle gemakken voorzien; naast het feit er geen vaste werkplekken zijn, zijn er veel ruimtes om je even af te zonderen, is er een groot aanbod aan vergaderzalen, een sportschool, hotspot voor lekkere koffie, groot opgezet restaurant etc. Maar ook aan de - meer...
Pluspunten
Tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Sportschool faciliteiten. Georganiseerd vrijwilligerswerk.
Minpunten
OV-kosten wordt niet (volledig) vergoed.
organisatie met duurzaamheidsmissie, die professioneel zaken aanpakt en met ruimte voor de mens
Ik ben in de corona-tijd bij a.s.r. aan de slag gegaan. Hoewel het vreemd was om te beginnen terwijl er amper collega's op kantoor waren, ben ik wel erg prettig opgevangen door mijn team. Ik voel veel vertrouwen vanuit mijn manager en dat zorgt ervoor dat ik onbezonnen aan mijn dagen begin. Ook het tijdsonafhankelijk werken bevalt mij erg goed. Het zelf inrichten van mijn werkuren zorgt ervoor dat ik kritisch kijk naar wat ik doe tijdens werkuren.
Pluspunten
Tijdsonafhankelijk werken
Minpunten
Veel collega's dus wat minder hecht als bedrijf
Na een lange periode in het mkb, is werken voor een corporate een verademing. Procedures zijn er, HR-beleid is super, management is goed geregeld! Ik ervaar het als een fijne werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Veel vertrouwen in elkaar!
heel goede werkgever voor als je naar Utrecht wilt reizen
veel leren schakelen op plaatsen waar ik moet werken
Ik heb genoten. De tijd dat ik daar zat was gezellig en iedereen was zich zelf. De managers waarderen je komst en ze geven aan wat je goed doet en wat je minder goed doet!
Pluspunten
Alles
Minpunten
Sterk productiegerichte cultuur. Als uitzendkrachten ben je op elkaar aangewezen want de vaste medewerkers werken veel thuis. Ze geven alleen korte klussen dus geen enkele zekerheid. Reiskosten voor uitzendkrachten worden maar deels vergoed. Laag uurloon ook. Voor mij, oudere uitzendkracht, niet prettig.
Een fijn bedrijf waar je de mogelijkheid krijgt om jezelf te ontwikkelen.
Werken bij a.s.r. geeft veel moeglijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Er is een goede balans tussen werk en privé mogelijk.
Pluspunten
Informele sfeer
Minpunten
De verzekeringsmarkt krimpt nog.
Top! Prima bedrijf, heb veel mogen leren en mezelf kunnen ontwikkelen.
Degelijke organisatie met een solide basis en een heldere, transparante visie.
Pluspunten
Viert haar successen
Minpunten
Parkeerplaatsen
Voordelen: - Veel opleidingsmogelijkheden - Bedrijfsgrootte (niet te klein en niet te log) - Goede primaire en secundaire voorwaarden - Nieuwe generatie werken
Er hangt een goede sfeer, maar er valt genoeg te verbeteren op het gebied van tijdsmanagement. Er wordt niet ver genoeg vooruit gedacht met het projectmatig werken, hierdoor loopt de planning altijd in de war.
Pluspunten
Goede sfeer
Minpunten
Onbetrouwbaar door slechte planning
asr is een werkgever, waarin eigen initiatief en eigen regie wordt gestimuleerd. Door tijds- en plaats onafhankelijk te kunnen werken ben je prima in staat om een goede balans tussen prive en werk te regelen. ontwikkeling staat hoog in het vaandel en er is een enorm aanbod aan opleidingen, die je kunt volgen
Pluspunten
aanbod opleidingen, tijds- en plaats onafhankelijk werken, eigen regie, eigen verantwoordelijkheid, met oog voor duurzaamheid
Een bedrijf met oog voor mens en natuur: veel opleidingsmogelijkheden, eigen initiatief wordt gestimuleerd, prettige werksfeer met vriendelijke collega's, managen op output, flexwerken wordt verwacht (indien je functie dit toelaat), leuke initiatieven zoals een bbq, duurzaamheid staat hoog in het vaandel, prachtig duurzaam kantoorpand voorzien van super faciliteiten waaronder een sportschool en goede koffie. Een bedrijf dat veel mogelijkheden biedt mits je ervoor open staat.
Pluspunten
Al het bovenstaande
Minpunten
Af en toe wat corporate
Zeer fijne werkgever in een zeer fijne omgeving. Het is natuurlijk wat je er zelf van maakt, de omgeving is echter ideaal om er iets leuks en uitdagends van te maken.Er wordt wel wat van je verwacht en dit mag je doen in de door jou te bepalen tijd en ruimte. Sturing vindt plaats op output en resultaat. Er is genoeg ruimte om te experimenteren zoals met vormen van Agile werken. Fouten maken mag, nee, moet. Zolang je er maar van leert en het geleerde toepast in de toekomst.Mensen zijn aanspreekbaar en je wordt zelf ook aangesproken. MVO is een visie die hier ook wordt beleefd en niet alleen op papier staat.Er is meer dan voldoende ruimte voor opleiding en de doorgroeimogelijkheden zijn plenty.
Pluspunten
Werkomgeving, verantwoordelijkheid, ruimte (waar & wanneer je werkt), fouten mogen maken, leren, salariëring, zeer prettige collegae, visie bedrijf (MVO), borrels op donderdag e/o vrijdag.
Minpunten
Eigenlijk alleen de parkeerbeperkingen, verder eigenlijk niets.
Ondanks dat het een groot bedrijf is, heerst er een gezellige sfeer en is iedereen heel toegankelijk. Er is weinig hiërarchie en eigen verantwoordelijkheid nemen wordt gestimuleerd. Persoonlijk vind ik vooral de flexibiliteit erg fijn: ik kan zelf bepalen wanneer ik werk en thuis werken is geen probleem. Je krijgt dus veel vrijheid in je werk. Ten slotte is er ook veel aandacht voor ontwikkeling en krijgt iedereen een persoonlijk opleidingsbudget. Hierdoor kun je jezelf blijven uitdagen en verder groeien in je carriere.
Pluspunten
Veel flexibiliteit in waar en wanneer je werkt
Minpunten
a.s.r. is een mooi bedrijf waarbij het nog steeds mogelijk is om door te groeien van medewerker naar teammanager. Het is Ă©Ă©n grote familie.
Goede werkgever met oog voor menselijk welzijn. Veel mogelijkheden voor zelfontplooiing
Prima werk omgeving met prima salaris, soms wel weinig uitleg bij de nodige opdrachten.